בלוג
ראשי / תכנון פרישה – האם כדאי לעשות זאת עם יועץ פרישה?

תכנון פרישה - האם כדאי לעשות זאת עם יועץ פרישה?

תכנון פרישה

אחת הדאגות שמטרידות אנשים שחושבים על גיל פרישה היא שלא יהיה מספיק כסף להתקיים ולנהל את אורח החיים אליו היו מורגלים. תכנית פרישה מסייעת להילחם בפחדים ובדאגות שצצים ועולים, ומהווה מעין רשת ביטחון לתקופות מאתגרות יותר כלכלית.

אם אינכם יודעים כיצד לעשות תכנית שכזאת בעצמכם, מומלץ בהחלט לפנות ליועץ פרישה מקצועי ולו הידע והמומחיות שימקסמו את החיסכון שלכם, ובמקביל: ימזערו את כל הדאגות והחששות הקיימים.

למה חשוב לתכנן?

בין אם אתם יוצאים לפנסיה במועד, בין אם לפנסיה מוקדמת ובין אם פוטרתם ממקום עבודתם בסמוך למועד הפרישה, ככל שתהיו מוכנים לכך כך תוכלו להשתמש במקורות הפיננסיים שעומדים לרשותכם בצורה חכמה, להיות מודעים לזכויות שונות ומגוונות, למודלי פרישה שונים ולתשלומי מס שעשויים לחול עליכם. לכן תכנון פרישה מקצועי הוא לא פחות מהכרחי.

רבים אשר שואפים לטייל, לשפץ את הבית או לפתח לעצמכם תחביבים חדשים. תכנון כלכלי נכון יעזור לכם להבין מה נכון לעכשיו ומה פחות, וכיצד להתמודד יותר טוב כלכלית עם המציאות החדשה.

מה כוללת תכנית פרישה?

באמצעות תכנון מקצועי תוכלו להיות כמה שיותר מוכנים לתקופה בה סך כל ההכנסות של המשפחה צפויות להיות נמוכות מהרגיל. תכנון פרישה עוזר לכם לקחת אחריות ולמעשה ללמוד כיצד לנהל את משק הבית בהתאם להוצאות וההכנסות הצפויות.

על יועץ פרישה מקצועי להבין כי הנכסים הכספיים שאתם צוברים, כמו גם המשאבים הפיננסיים שעומדים לרשותכם (פנסיה, ביטוח לאומי, חסכונות, עבודה חלקית, הון עצמי וכולי) הם חלקים של אותו הפאזל. עליהם להיות מורכבים היטב לכדי משכורת חודשית קבועה לאחר הפרישה. לכן בניית תכנית פרישה מקצועית דורשת היכרות מעמיקה עם תחומי המיסוי, הביטוח והפנסיה ולא פעם דורשת ידע מקצועי ומעשי נרחב.

יש חשיבות למקצועיותו של היועץ שתבחרו

יועץ פרישה יכול לתת לכם עצות טובות ומועילות לאורך הדרך, תוך הבנת היעדים הפיננסיים שלכם. הוא יכול לעזור לכם לבחון את האלטרנטיבות שעומדות בפניכם ולהמליץ על השקעות אטרקטיביות, תוך התייחסות למיסים החלים על רווחי השקעות ולהטבות מס להם אתם זכאים בתקופת הפנסיה.

לידע מקצועי שנסמך על שנים של ניסיון אין תחליף. ישנם נושאים וסוגיות אליהם אינכם מודעים, ויועץ מקצועי יכול להפנות את תשומת לבכם, לעזור לכם לשמור על הזכויות שלכם ועל רציפות הכיסוי הביטוחי ולמנוע מכם לקחת סיכונים מיותרים.

היערכות נכונה לקראת הפרישה

לפרישה מהעבודה יש השלכות שונות ומגוונות על אורח החיים, השלכות הנובעות מהשינוי בעיסוק המרכזי, בהכנסות ובהוצאות. לצד הרצון לשמור על רמת החיים אליה הייתם מורגלים והעלייה בתוחלת החיים, ישנם אתגרים לא מעטים הנובעים משגרת החיים החדשה. כדי לצלוח אותם חשוב להיערך לתקופת הפרישה מבעוד מועד, וכך ליהנות מחוסן כלכלי. סגנון החיים שאתם רוצים מושפע מתכנון כלכלי, ולכן עליכם לפנות ליועץ מקצועי שמתמחה בתכנון פרישה.

יועץ מקצועי יוכל גם לעדכן אתם בזכויות שלכם, ויעזור לכם להבין מהי המשמעות הכספית של כל החלומות החדשים שלכם. כמו כן בעזרתו תוכלו לתכנן גם לטווח הרחוק, להישאר עם היד על הדופק ולהשתמש בצורה הטובה ביותר במקורות הפיננסיים שעומדים לרשותכם.