בלוג
ראשי / גיוס הון לסטארט־אפ

גיוס הון לסטארט־אפ

גיוס הון לסטארט אפ

גיוס הון הוא אחד הדברים החשובים ביותר להצלחתו של סטארט־אפ, ולא נגזים אם נאמר שהוא גם אחד הכלים המהותיים שעומדים לרשותם של היזמים. אף שיזמים רבים מעריכים שדי ברעיון מעולה, בצוות פיתוח מוכשר ובאסטרטגיית שיווק מעולה כדי להזניק כל סטארט־אפ, אין ספק שבעולם התחרותי שלנו הרעיונות והכישרון הם פעמים רבות רק תפאורת רקע לגיוס הון איכותי ולהבטחת מימון מיטבי.

 

אף שתהליך גיוס ההון יכול להיות ארוך ומאתגר, הוא הכרחי להזנקת הסטארט־אפ, ואין לו תחליף. כדי שהסטארט־אפ יצליח, יש לתכנן את גיוס ההון, ליצור קשרים עם משקיעים פוטנציאליים, לעבוד על קמפיין עסקי מוצלח ולהציג מודל כלכלי מבטיח. חשוב לזכור שגיוס הון לסטארט־אפ הוא התמחות מקצועית שמחייבת ידע, בקיאות והשקעה של זמן ומשאבים. יש לכם מיזם סטארט־אפ, ואתם צריכים להתחיל בתהליכי גיוס הון? כך תעשו את זה נכון.

 

להשקיע בסטארט־אפ

אם יש לכם רעיון לסטארט־אפ, ואתם כבר נמצאים בתהליכי ההקמה והפיתוח, תצטרכו להקדיש מאמצים ולהשקיע זמן באבני דרך מהותיות שיובילו אתכם להזנקה מוצלחת. ראשית, אל תתחילו לחשוב על גיוס הון לפני שתדעו לנקוב בהון הנדרש להקמת הסטארט־אפ, לעבודת הפיתוח השוטפת ולהזנקה.

 

חשוב שיהיו לכם די משאבים לכיסוי ההוצאות השוטפות בלי קשר למאמצים שתקדישו לאיתור משקיעים פוטנציאלים ולגיוס הון. הסטארט־אפ מצריך עבודה מתמשכת ואינטנסיבית, ורצוי לבסס את העבודה הזאת על משאבים קיימים וזמינים ולאו דווקא על הון עתידי שאינו בהישג יד.

 

למה הכוונה? ובכן, כדאי לייעד את ההון העתידי לצורכי ההזנק ולא לצורכי העבודה השוטפת. ההזנק עצמו הוא זה שמניב רווחים למשקיעים, והוא הדבר שמעניין אותם יותר מכול. שנית, ישנם אפיקי מימון רבים שתוכלו לפנות אליהם לצורך גיוס הון לסטארט אפ, ולכל אחד מהם יש יתרונות וחסרונות. שקלו היטב את היתרונות והחסרונות של כל אפיק מימוני, העריכו את התאמתו לאופיו של הסטארט־אפ ולצרכיו וקבלו החלטה מושכלת.

 

נוסף על כך עבדו על פרזנטציה איכותית ומפורטת לסטארט־אפ. חדדו אותה ולטשו אותה לפני כל פגישה עם משקיעים. אין תחליף לפרזנטציה ממוקדת ויעילה. היא כרטיס הביקור שלכם והמפתח שיפתח לכם את הדלת למשקיעים הנכונים. ולבסוף, אל תהססו להשתמש בקשרים שלכם כדי לאתר משקיעים מתאימים ולקשור עימם קשרים. השקיעו בתבונה ברִישות עסקי והשביחו אותו ככל שתתקדמו. המשקיעים הנכונים יגיעו מתוכו.

 

להשקיע בסטארט אפ

 

כמה עולה להפעיל סטארט־אפ?

בלי קשר לגודלו העתידי של הסטארט־אפ, הצעד הראשון לגיוס מוצלח של הון הוא הגדרת עלויות ההפעלה השוטפות. יזמי סטארט־אפ חייבים להיות מודעים למציאות הפיננסית שבה הם עובדים ולהבין אותה לעומק. הם צריכים לשלוט בנתונים, להכיר את המספרים ולדעת מה עלויות ההפעלה של החברה למן היום הראשון להקמתה וככל שהיא גדלה ומתפתחת, וזאת עוד הרבה לפני שהם פונים למשקיעים פוטנציאליים.

 

אין דבר שמרתיע משקיעים יותר מיזמים שאינם בקיאים בנתונים ובמספרים. אם יש לכם רעיון לסטארט־אפ ואינכם בקיאים בעלויות הנדרשות להפעלתו ולהזנקתו, הקדימו לעשות את המחקר הנחוץ לפני שתצאו לדרך. דברו עם יועצים פיננסיים, אמצו חשיבה ביקורתית ועשו סדר בדברים. רק לאחר מכן תוכלו לגייס הון ולהצליח.

 

לגייס הון במחזורים

מרבית חברות ההזנק מגייסות הון במחזורים. גיוס הון הוא תהליך מתמשך שנעשה בהלימה לכל שלב בהתפתחות של החברה. יש הבדל בין מחזורי הגיוס הראשונים ובין מחזורי גיוס מתקדמים יותר. מחזורי הגיוס הראשונים רלוונטיים לשלב ההתחלתי של הוצאת הרעיון מן הכוח אל הפועל, גיוס הצוות ותכנון תהליכי הפיתוח של המוצר. ההון המשמש את המשקיעים בשלבים הראשוניים, הוא בדרך כלל הון עצמי והון של משפחה וחברים.

 

מחזורי הגיוס הבאים נעשים בד בבד לפיתוח הרעיון ועוד לפני שהמוצר מוכן. ההון המגויס בשלבים האלה מבוסס על פרזנטציה מושקעת שמציגה את הרעיון, את תהליכי הפיתוח ואת הפוטנציאל הגלום בו. המשקיעים הם בדרך כלל חברות פרטיות או בעלי עסקים שמקבלים מניות בחברה בתמורה להשקעה. מחזורי גיוס מתקדמים נעשים לאחר פיתוח אב־טיפוס למוצר ולאחר יישומו בשוק בגרסת בטא.

 

במחזורי גיוס אלה מייסדי הסטארט־אפ כבר יכולים לפנות למשקיעים גדולים כמו מוסדות בנקאיים, מוסדות פיננסיים וקרנות הון־סיכון למיניהן. סבבי הגיוס הללו עוזרים למשקיעים לשווק את המוצר ולהמשיך בתהליכי הפיתוח וההשבחה. גיוס הון מתקדם מתבצע בדרך כלל לאחר שחברת ההזנק השיגה יעדים מהותיים, יש לה מאגר לקוחות מבוסס והכנסות יציבות, והיזמים שואפים להרחיב את פעילות החברה, להשביח את המוצרים הקיימים ואף לפתח מוצרים חדשים. המשקיעים המעורבים בשלבי גיוס ההון המתקדמים הם קרנות השקעה גדולות ופרטיות.

 

להבטיח מימון איכותי בכל מחזור גיוס

יזמי סטארט־אפ חייבים לשלוט בפיננסים של החברה בכל רגע נתון ולפני כל מחזור גיוס ופנייה למשקיעים פוטנציאליים. כל מחזור גיוס מצביע על התקדמות רצינית בפיתוח של המוצר, בהתקדמות של החברה ובהצלחה שלה.

 

לפני כל פנייה למשקיעים ובמיוחד לפני פנייה למשקיעים גדולים כמו בנקים וקרנות הון־סיכון היזמים צריכים לאסוף את הנתונים הכספיים, לעבות את הפרזנטציה, להציג את התוכניות לעתיד, להראות את יעדי ההתרחבות ולהצביע על הרווחים הצפויים. כדי להבטיח מימון איכותי מגופים פיננסיים גדולים ומבוססים יש להציג למשקיעים את התועלת בהשקעה ואת הרווחים שהיא צפויה להניב להם.

 

גיוס הון לסטארט אפ

תוכניות לעתיד

בד בבד לפיתוח האסטרטגיה לגיוס הון יש להשקיע משאבים בפיתוח החברה, במבנה הארגוני ובמשאב האנושי. כדי להבטיח את הצלחת החברה לא די במימון של משקיעים חיצוניים. צריך גם להבטיח את נאמנותו ואת מסירותו של צוות העובדים לחברה. רצוי לתגמל עובדים מסורים ולאפשר להם לממש את עצמם בעבודה, להתפתח בתוך החברה ולתרום להשבחת המוצרים שלה. סטארט־אפ מצליח הוא תוצר של רעיון ייחודי, פיתוח איכותי, גיוס הון מיטבי, השבחת המשאב האנושי ותכנון מושכל.

 

ייעוץ פיננסי ליזמי סטארט־אפ

יזמי סטארט־אפ מתחילים? מנהלים של חברות הזנק מצליחות? בחברת ש.י.ד.ר – שירותי ייעוץ דוד רם תקבלו ייעוץ פיננסי מקיף והכוונה לגיוס הון איכותי ממשקעים מובילים. היועצים המקצועיים שלנו עומדים לרשותכם בכל שלב החל בגיבוש הרעיון ובהקמת הסטארט־אפ דרך הכנת הפרזנטציה ואיתור המשקיעים וכלה בייעוץ להתנהלות פיננסית מושכלת לכל אורך הדרך. העתיד של הסטארט־אפ שלכם תלוי בכם, אז בואו נזניק אותו יחד.