בלוג
ראשי / הלוואות בערבות המדינה – כל מה שרציתם לדעת

הלוואות בערבות המדינה – כל מה שרציתם לדעת

הלוואות בערבות המדינה

הלוואה בערבות המדינה היא הלוואה שניתנת ליזמים וכן לבעלי עסקים המעוניינים לפתוח עסק, לסייע לעסק שנקלע למצוקה או לשדרג ולהרחיב את העסק הקיים. הקרן המלווה בהלוואות מסוג זה היא הקרן הממשלתית לעסקים קטנים ובינוניים.

מהי הקרן לעסקים קטנים ומה מטרתה?

הקרן לעסקים קטנים ובינוניים היא קרן ממשלתית המעניקה הלוואות לעסקים קטנים ובינוניים אשר יש להם פוטנציאל להתפתח וליצור מקומות עבודה חדשים בישראל. בניגוד להלוואות אחרות הקיימות כיום בשוק, הלוואה בערבות המדינה לא דורשת הצגה של בטחונות וקל יחסית לקבל אותה.

מה היתרונות של הלוואה בערבות המדינה?

להלוואה בערבות המדינה יתרונות רבים על פני הלוואות אחרות. לפניכם מקצת מן יתרונות אלה:

  • ריבית נמוכה – הלוואות בערבות המדינה מציעות את הריבית הנמוכה ביותר.
  • פריסת הלוואה – טווח ההחזר עומד על 5 שנים.
  • הלוואת גרייס – הלוואת גרייס מאפשרת לדחות את החזר הקרן בחצי השנה הראשונה, עד להתייצבות העסק או עד לשלב בו הוא מתחיל להרוויח.
  • הון עצמי נמוך – על מנת לקבל את ההלוואה יש צורך בהון עצמי, אך הוא נמוך באופן משמעותי מההון העצמי הדרוש בהלוואות אחרות.
  • אין צורך בביטחונות – בהלוואה בערבות המדינה, המדינה ערבה לכם. לכן, אין צורך להציג ביטחונות.
  • תקרת הלוואה גבוהה – גובה ההלוואה הוא עד 500 אלף ₪.
  • לא מפריע לקבלת הלוואות עתידיות – ההלוואה אינה נכללת באובליגו, ולכן לא תקשה על לקיחת הלוואות נוספות בעתיד.

מהו גובה ההלוואה שאפשר לבקש ומי זכאי לקבל את ההלוואה?

כאמור, גובה ההלוואה עומד על עד 500 אלף ₪. על מנת לעמוד בתנאים, על מבקש ההלוואה להציג כי אין לו חובות למדינה וכי הוא אינו נמצא בהליכי הוצאה לפועל. במקרה של עסק קיים המבקש להשתדרג, יש להציג כי גובה הכנסותיו אינו עולה על 100 מיליון ₪ בשנה. כחלק מהליך בקשת ההלוואה יש צורך להציג תוכנית עסקית מסודרת ותחזיות רווחים.

המסלולים השונים

  • הלוואה לפתיחת עסק חדש – מסלול זה מיועד ליזמים הנמצאים בהליך לפתיחת עסק חדש. ההון העצמי הדרוש הוא 10% מסכום ההלוואה המבוקש ויש להציג תוכנית עסקית בעלת תחזית רווח.
  • הלוואה לעסק שנקלע לקשיי תזרים – הלוואה לעסק רווחי עם הכנסות של עד 100 מיליון ₪ בשנה, שנקלע לבעיות אשראי. על בעל העסק להציג רווחים שוטפים.
  • הלוואה לעסק לצורך שדרוג ופיתוח – מסלול המיועד לבעל עסק המעוניין לשדרג את העסק שלו – השקעה במלאי, ציוד חדיש, מעבר מקום, שיפוץ, בנייה וכד'. במסלול זה יש צורך בהשתתפות עצמית של 25% מגובה ההלוואה.

ההלוואה המשתלמת ביותר כיום

הלוואה בערבות המדינה נחשבת להלוואה המשתלמת ביותר כיום – השתתפות עצמית נמוכה, ללא צורך בביטחונות או שעבודים ופריסת התשלומים לתקופה ארוכה. על מנת לקבל את ההלוואה. מומלץ להיערך אליה מבעוד מועד – המצאת החומרים הרלוונטיים, הצגת תחזיות רווחים, הכנה של תוכנית עסקית מפורטת ומקצועית ועוד.