בלוג
ראשי / גיוס הון למשכנתה

גיוס הון למשכנתה

גיוס הון למשכנתא

בעת רכישה של נכס חדש עם מינוף מהבנק יש באפשרותכם לקבל הלוואה בגובה רב כנגד משכון הנכס. עם זאת, ההלוואה עצמה נושאת ריבית לאורך עשרות שנים, ולכן סכום ההלוואה גבוה משמעותית מערך הנכס. אם כך, הנכס עצמו אינו יכול לשמש כערבון יחיד, והבנק דורש מכם לשלם מכספכם מראש חלק מסכום הנכס בתחילת העסקה. סכום זה מכונה "הון עצמי". שיעור ההון העצמי שמרבית המשפחות צריכות להציג כדי לקבל משכנתה למגורים עומד על 25%-30%, בעוד ההון העצמי הנדרש למרבית הנכסים להשקעה מניבה עומד על 50%. אם יש ברשותכם חסכונות מספיקים אין כל קושי בהצגת הבטוחות לבנק, אך מה אם אין בידכם סכום זה? במקרה זה תצטרכו לגייס כספים ממקורות נוספים לבנק כדי לקבל את ההלוואה המיוחלת.

גיוס כספים מגופים חוץ בנקאיים

האפשרות הראשונה היא גיוס כספים ממקורות חוץ בנקאיים שונים. בין השאר, אתם יכולים להשתמש במסגרת כרטיסי האשראי שלכם כדי לקחת הלוואה, לבצע ניכיון של המחאות לעסק (אם מדובר בנכס מסחרי שתרכשו), להשתמש בקרנות נאמנות שעומדות להשתחרר או לקחת הלוואת גישור כנגדן. מרבית הגופים הפיננסים המנהלים את קרנות הנאמנות ישמחו לתת בין 50%-80% מהסכום הנמצא בקרן כהלוואה, בעוד הקרן עצמה משמשת כערובה לתשלום.

אם רמת ההכנסה החודשית שלכם גבוהה מספיק, תוכלו לקבל מבנק נוסף הלוואה לכל מטרה, ולהשתמש בה לתשלום ההון העצמי ואפילו חלק מתשלומי המשכנתה הראשונים. בדרך כלל, מומלץ לשלם את הסכום הגבוה ביותר שאתם יכולים כהון עצמי ממקורות שאינם נושאים ריבית.

דרכים נוספות לגייס הון למשכנתה

קיימות דרכים נוספות לגייס את ההון העצמי הראשוני. קבלנים רבים המשווקים דירות למכירה מציעים גם תוכניות מימון שיכולות לעזור בתשלום ההון העצמי. למשל, עליכם לשלם מקדמה קטנה יחסית של מאה אלף שקלים עד שהנכס מוכן ולאחר מכן את היתרה. הזמן הזה מאפשר לכם לגייס סכום נוסף וכך להגיע לסכום המלא של ההון העצמי.

אפשרות נוספת היא קבלת הלוואה מבני משפחה או משכון של הנכס בבעלות ההורים. תהליך זה מאפשר לכם, במרבית המקרים, לקבל הון עצמי ללא תשלומי ריבית גבוהה או בתשלום של סכום מינימלי במקרה של הצגת הנכס של ההורים כערבות וקבלת משכנתה כנגדו.

מה עושים אם אין לכם הון עצמי כדי לקבל משכנתה?

אם לא הצלחתם לחשוב על דרכים חלופיות לגיוס הון למשכנתה, אל תתייאשו. מומלץ להיוועץ בשירותיו של יועץ משכנתאות מנוסה שיוכל להציג בפניכם אפשרויות נוספות לקבלת הלוואות או ליצירת קשר ארוך טווח עם הבנק שבו מופקדת המשכורת החודשית. למשל, אם הבנק עמו אתם מבצעים את הפעולות הבנקאיות עד עכשיו מסרב להעניק לכם הלוואה, יתכן ובנק אחר שיראה הפקדה חודשית בסוכם קבוע יהיה זמין יותר עבורכם, וישמח להעניק את ההלוואה הדרושה כדי להגשים את החלום שלכם להגיע לדירה.