בלוג
ראשי / מדריך ללקיחת הלוואה

מדריך ללקיחת הלוואה

מדריך להלוואה

הלוואה כספית הפכה כמעט לנחלת הכלל – רוב האנשים לקחו בשלב כזה או אחר בחייהם הלוואה, מסיבות שונות. לקיחת הלוואה לא חייבת בהכרח להיות דבר רע – לעיתים, היא אפילו עדיפה ומשתלמת יותר מאשר המצב הקיים, כשמדובר במינוס בחשבון הבנק. יחד עם זאת, מדובר בסכומי כסף לא מבוטלים שלא מגיעים אלינו במתנה ונצטרך להחזיר אותם. אז איך לוקחים הלוואה בצורה נבונה, ומהם השיקולים שצריכים לעמוד לנגד עינינו?

מהם היתרונות בלקיחת הלוואה?

 

הלוואה יכולה להילקח במגוון של מצבים: כשרוצים לצאת לטיול משפחתי גדול, למימון של חתונה, לרכישת רכב וגם לתשלום ללימודים. יחד עם זאת, אחת הסיבות הנפוצות ביותר ללקיחת הלוואה היא לצורך כיסוי המינוס. הריבית שאנו משלמים על המינוס בחשבון הבנק, היא במרבית הפעמים תהיה גדולה יותר מהריבית שנשלם עבור ההלוואה. יתרה מכך, פעמים רבות הריבית תהיה גדולה יותר מאשר החזר ההלוואה החודשי, ביחד עם הריבית. הפריסה החודשית הנוחה של ההלוואה הופכת אותה לאטרקטיבית מאוד. יחד עם זאת, זה המקום להבהיר שלקיחת הלוואה על מנת לצאת מהמינוס היא פתרון טוב, כל עוד הדבר לא חוזר על עצמו והופך לדרך קבע – מינוס, הלוואה, ושוב כניסה למינוס ושוב הלוואה.

 

על החסרונות שבלקיחת הלוואה

 

החיסרון המהותי בלקיחה של הלוואה הוא ריבית שיכולה להיות גבוהה, כתלות במקור ממנו לוקחים אותה. בדרך כלל, הריבית הנמוכה ביותר תהיה בהלוואה דרך הבנק. חסרון נוסף הוא ההגבלה על גובה ההלוואה, וכן עבור לקוחות בעייתיים שאינם עומדים בתשלומים – מתן ההלוואה יהיה בספק. חשוב לזכור שיש להחזיר את ההלוואה בהתאם לפריסה שנקבעה, ואי עמידה בהחזרים עלול להוביל להליכים בהוצאה לפועל. לכן, כשלוקחים הלוואה – חשוב להבטיח שניתן יהיה לעמוד בהחזרים שלה.

 

 

מה צריך לדעת לפני שמגייסים הלוואה?

 

  • לדעת מהו הסכום שבאמת צריכים – מומלץ לחשב היטב את סכום ההלוואה הדרוש לכם. לא כדאי לקחת סכום גבוה מדי רק כי אפשר.
  • אל תשכחו את הריבית – בהחזרים החודשיים, אל תשכחו לכלול את הריבית שתלויה כמובן בגובה ההלוואה ובמקור ממנו אתם לוקחים את ההלוואה.
  • קראו ביסודיות את תנאי ההלוואה – לפני החתימה על קבלת ההלוואה, חשוב לקרוא את כל התנאים שלה – האם ניתן לפרוע את ההלוואה לפני הזמן, האם ניתן במהלך הזמן להאריך את מספר התשלומים על מנת להפחית את הגובה החודשי ומהם הצעדים שיינקטו נגדכם במידה ולא תעמדו בתשלום בזמן.

 

לפני שלוקחים הלוואה – חשוב לבדוק את כל האופציות האפשריות

 

הלוואה ניתן לקבל מבנקים, חברות ביטוח וחברות פיננסיות כדוגמת חברות כרטיסי האשראי – הלוואה בתנאים הנוחים ביותר מבחינת ריבית ופריסה לתשלומים ניתן יהיה לקבל דרך הבנק, אך לפני שלוקחים הלוואה, כדאי לבדוק את האופציות השונות כדי למצוא את המסלול המשתלם ביותר מבחינת הריבית והתנאים השונים.