בלוג
ראשי / איך לבחור ייעוץ משכנתאות מומלץ?

איך לבחור ייעוץ משכנתאות מומלץ?

ייעוץ משכנתא

כמו עוד המון ישראלים, סביר כי גם בלבכם פועם חלום נדל"ן אחד וספציפי: על ארבעת הקירות. במציאות הישראלית של 2020 אולי קצת מורכב יותר לרכוש דירה, אך אין זה אומר כי מדובר על משימה בלתי אפשרית. לעתים, כל מה שאתם צריכים על מנת לעשות את הצעד המשמעותי ולהרגיש איתו בנוח, הוא לחבור אל יועץ משכנתאות מקצועי.

 

אחת ולתמיד: מהי המשכנתא, מדוע גם אתם צריכים יועץ משכנתאות ואיך בוחרים את היועץ המתאים לכם ביותר?

 

המשכנתא: ההלוואה שתשנה את העתיד שלכם

זה לא שלא שמעתם על המשכנתא, אלא שלא כולם מודעים למשמעותה. המשכנתא היא הלוואה שאתם לוקחים לטובת רכישת הדירה שלכם. מדוע מראש ניגשים לבקש הלוואה – משכנתא, מהבנק? משום שהרוכש הפוטנציאלי מחזיק בהון עצמי נמוך יותר ממחיר הדירה, ועל כן הוא זקוק לסכום נוסף על מנת להשלים את הרכישה. המשכנתא איננה מייצגת סכום כסף אחד ספציפי, אלא שהיא משתנה בהתאם להון העצמי שלכם ומחיר הדירה בה אתם מעוניינים.

 

יועץ משכנתאות – מדוע גם אתם צריכים ליווי מקצועי שכזה?

אז למה אתם צריכים יועץ משכנתאות על מנת לרכוש דירה? שאלה מצוינת! כידוע, אין מתנות חינם, ובעת שאתם לוקחים מהבנק משכנתא, אתם נדרשים לקחת בחשבון דבר נוסף: ריביות. כאן למעשה נכנס בין היתר התפקיד של יועץ המשכנתאות, שתפקידו לסייע לכם בקבלת משכנתא בתנאים נוחים, הוגנים וכאלו המבוססים על ריבית כמה שיותר נמוכה.

 

לפניכם, סקירה קצרצרה אודות תהליך העבודה אל מול יועץ המשכנתאות הפרטי:

  • היכרות אישית אתכם: אורח החיים שלכם, הציפיות שלכם, ההון העצמי שלכם, גודל ההלוואה שאתם רוצים לקחת, גובה ההחזר האידיאלי בעבורכם, גובה המשכורות שלכם וכיוצא בזה.
  • הסבר מלא על התהליך על כל שלביו: מהשוואת הלוואות ועד חתימה על מסמכים אל מול הבנק
  • טיפים יעילים איך להתנהל אל מול הבנק: אילו מסמכים יש להציג, באיזו גישה יש להגיע, איך מתמודדים עם התנגדויות ואתגרים ואיזו ריבית נחשבת הוגנת.

 

מהו ההבדל שבין יועץ משכנתאות פרטי ובין זה שעובד בבנק? היועץ הפרטי עובד עבורכם ובשבילכם, תוך שהאינטרס הברור שלו הוא להשיג בעבורכם את תנאי ההלוואה הטובים ביותר. יועץ המשכנתאות של הבנק לעומת זאת, עובד בשירות הבנק ופועל על מנת לקדם את האינטרסים של הגוף בו הוא עובד.

 

איך לבחור יועץ משכנתאות מומלץ? בדיוק כך:

  • ראשית, יש להבטיח כי היועץ עבר הכשרות רלוונטיות. במקרה הזה, מדובר על לימודי ייעוץ משכנתאות. בדקו כי הקורס שהוא עבר מקיף ונלמד במסגרת מוסד לימודים מוערך ומוכר. בסופו של דבר, אתם במידה רבה מפקידים את העתיד שלכם בידיו של היועץ.
  • שנית, הניסיון המקצועי. מאחר ומדובר על הלוואה גדולה שאתם עתידים לקחת מהבנק, כדאי לבדוק מהו הרזומה המקצועי של יועץ המשכנתאות. תנו עדיפות ליועץ שכבר ליווה משפחות, התנסה בתהליך ומחזיק בהצלחות והמלצות.
  • שירות ויחס אישי חשובים גם הם. יועץ המשכנתאות לא יכול להתגאות רק ב"מקצועיות חסרת פשרות", אלא גם בשירות יוצא דופן. העריכו את התכונות הבאות: הקשבה, הכלה, זמינות וגישת can do.