בלוג
ראשי / מס חברות – כמה אתה נדרשים לשלם ומתי?

מס חברות – כמה אתה נדרשים לשלם ומתי?

מס חברות

ישנם לא מעט שכירים, שזמן רב מעסיקה אותם המחשבה אודות נתיב תעסוקה עצמאי ופתיחת חברה. המוטיבציה? לעבוד פחות, להרוויח יותר ובעיקר להיות אדונים לעצמם ללא בוס על הראש. מה שהמון פעמים לא לוקחים בחשבון הוא את סוגיות המיסוי השונות, המשפיעות לא אחת על כדאיות פתיחת העסק. 

 

רגע לפני שגם אתם עושים את הצעד לקראת ההגשמה העצמית-מקצועית שלכם, הכירו את מס החברות בישראל: מי צריך לשלם אותו, מהו שיעור המס ומדוע גם לכם כדאי להסתייע בשירות של ייעוץ מס?

 

לפני יציאה לדרך עצמאית: ייעוץ מס

הדרך להגשמת החלום המקצועי שלכם אמנם איננה קצרה, אך בסופה צפוי לכם סיפוק אדיר. לצד גיבוש התוכנית העסקית והמוצר שאתם מאמינים בו, חשוב שתעניקו חשיבות גם לסוגיית המיסים – ממס ההכנסה ועד מס החברות. שירותי ייעוץ מס מקצועי, בדגש על ייעוץ בנושא מס חברות, יאפשרו גם לכם להכיר לעומק את הזכויות והחובות שלכם, מה שגם יוכלו לשקף בפניכם עוד טרם פתיחת העסק, עד כמה הוא כדאי ונכון.

 

הכירו גם אתם: מס החברות

כידוע, פתיחת עסק נובעת המון פעמים מתוך מוטיבציה כלכלית (ליהנות מרווחים גבוהים יותר בהשוואה לאלו שכיום). מס החברות הוא מס שמשלמת יישות משפטית עצמאית לקופת המדינה. לדוגמא: חברה בע"מ. כלומר, במידה ואתם עומדים בראשו של עסק פטור או עוסק מורשה, אינכם נדרשים לשלם את מס החברות. המאפיינים של מס החברות?

  • המס איננו נגבה על ההכנסות, אלא על הרווחים (בשונה ממס הכנסה)
  • שיעור המס זהה לכל החברות, ללא כל שיוך למדרגת מס ספציפית – כ-23% מס
  • את המס יש לשלם ברמה החודשית

 

שילמתם יותר משהייתם צריכים? אתם זכאים להחזר

בדומה למס ההכנסה שמבוסס על מקדמות, כך גם עם מס חברות. המשמעות היא שבמידה והמקדמה שהוגדרה לכם גבוהה יותר מההכנסות והרווחים שבפועל, תהיו זכאים להחזר. התשלום עבור מס החברות יתבצע בכל חודש לאורך השנה, כאשר ההחזר (במידה ואתם אכן זכאים לו), יתבצע בסוף השנה בלבד. מנגד, במידה ומס החברות שאתם משלמים נמוך יותר מזה שאתם צריכים לשלם בפועל, תידרשו להשלים את הפער ולהכניס יותר לקופות המדינה. 

 

"23% מס זה המון! כך היו גובים תמיד?"

אפשר להתווכח על שיעור המס ועד כמה הוא גבוה, אך דעו כי בעבר הוא היה גבוה יותר. רק בשנת 2012 שיעור המס עמד על כ-25%, ובשנת 2003 מס החברות עמד על כ-36%! כיום כאמור, על רווחי החברה שלכם תצטרכו לשלם כ-23% מס קבועים. 

 

"מס החברות מחליף את מס ההכנסה?"

חד משמעית, לא. מס ההכנסה הינו מס שמשלם כל עסק בהתאם למדרגת המס אליה הוא משוייך. מס החברות הינו מס נוסף שנגבה על הרווחים של החברה, והוא איננו מחליף או מבטל את מס ההכנסה. מס ההכנסה מחושב בתחילת השנה, זאת בהתאם לצפי ההכנסות של העסק.