בלוג
ראשי / הלוואות לעסקים קטנים

הלוואות לעסקים קטנים

ייעוץ ותכנן פיננסי למיזם חדש

מעוניין להרחיב את הפעילות העסקית?

העסק נקלע לקשיים לאחרונה?

הלוואה מהירה עד 250,000 ש"ח תוכל לסייע?

 

 

אשראי עסקי הינו החמצן והדלק של עסקים רבים בישראל. אין זה משנה אם מדובר בעסק קטן או גדול, עסק חדש או ותיק – אשראי עסקי מאפשר לעסקים להתמודד עם משברים ואף להרחיב את הפעילות העסקית בצורה דרמטית. בשוק קיימים מגוון פתרונות אשראי מיידים, ללא ערבים וללא בטחונות שיוכלו להזניק את העסק שלך קדימה. יותר מכך, כיום ניתן להגיש בקשה לקבלת הלוואות לעסקים בערבות מדינה, בתנאים מועדפים.

 

מתי עסק צריך לקחת הלוואה?

הלוואות לעסקים קטנים נועדו הן לפתיחת עסק חדש והן להרחבה של פעילות עסקית קיימת. במקרים רבים הלוואה מספקת את ההון הראשוני להקמת עסק ואישור ההלוואה מבוסס על התוכנית העסקית. במקרים אחרים, הלוואה נועדה לספק חמצן לעסק ותיק שנקלע לקשיים כאלו ואחרים. יחד עם זאת, הלוואות צריך להחזיר. לכן חשוב לתכנן בצורה יסודית את פריסת התשלומים וקצב ההחזר. כיום כמעט כל עסק נסמך על אשראי בנקאי (או חוץ בנקאי), לצורך ביסוס הפעילות העסקית והרחבתה. כמו כן, עסקים נדרשים מעת לעת לקחת הלוואה חדשה ע"מ לשפר את תנאי ההלוואה או להגדיל את מסגרת האשראי.

 

אילו סוגי הלוואות קיימים?

מהלוואות בנקאיות, דרך הלוואות מהמגזר הפרטי ועד הלוואות ממשפחה וחברים – ישנם סוגים רבים ושונים של הלוואות לעסקים קטנים. הלוואות בערבות מדינה למשל, הן סוג מומלץ ומועדף של הלוואות לעסקים קטנים. מדובר בכלי אשראי פופלארי ביותר המספק אשראי עסקי בתנאים אטרקטיביים במיוחד. כמו כן, ישנן קרנות רבות העומדות לעזרתם של עסקים קטנים ובינוניים השואפים לגדול ולצמוח. קרנות אלו מציעות הלוואות לעסקים קטנים בריבית נמוכה, ועם תנאי החזר נוחים. הלוואות לעסקים קטנים מוגדרות כהלוואות עד 250,000 ש"ח, למרות שישנם מקרים חריגים בהם מאושרים גם 500,000 ש"ח.

 

למה הלוואות נחוצות לעסקים קטנים?

עסקים קטנים ועסקים בינוניים נבדלים מעסקים גדולים מכמה בחינות, ובהתאם לכך מקבלים אשראי בתנאים שונים. העסקים הקטנים חשופים מאד למשברים כלכליים, תקופות מיתון ולמגוון תנודות כלכליות בסקטורים שונים. כל ירידה נקודתית בפעילות העסקית, יכולה להוביל לקריסה כלכלית של עסק קטן. קל לפתוח עסק קטן, וגם קל להיכשל עם עסק קטן (הסטטיסטיקה היא נגד עסקים קטנים, בטח בתחום המזון). מסיבות אלו, עסקים קטנים ובינוניים עשויים להתקשות יותר בקבלת הלוואה מהבנקים או שיתקלו בדרישות נוקשות למדי. לכן גורמים נוספים נכנסו לשוק האשראי העסקי, ע"מ לספק פתרונות נוספים.

 

ממה צריך להיזהר?

הדבר שהכי חשוב לזכור לפני שלוקחים הלוואה, הוא שבסופו של דבר יש להחזיר את מלוא הסכום. כלומר גם אם מקבלים "בקלות" 200,000 ש"ח – יש לוודא כי סכום זה מושקע בעסק בצורה נבונה שתאפשר להרוויח בעתיד את הסכום הזה ואף יותר מכך. מעבר לכך, חשוב לבצע השוואת מחירים (ריביות) לפני שלוקחים הלוואה מסוג זה. כל גוף פיננסי יציע הלוואה מעת שונה, וחשוב להתאים את ההלוואה כמה שניתן לצרכים העסקיים שלך. ישנן חברות ייעוץ וליווי עסקי, שיוכלו לייצג אותך נאמנה מול גופים פיננסיים חזקים.