בלוג
ראשי / מתי עשויים להיות זכאים להחזרי מס?

מתי עשויים להיות זכאים להחזרי מס?

החזר מס

לא מעט אנשים זכאים להחזרים ממס הכנסה והם אינם מודעים לכך תמיד, וכתוצאה מכך הם מפסידים הזדמנות לקבל מהמדינה לא מעט כסף שהם שילמו במשך הזמן שלא לצורך.

החזרי מס הם למעשה, כספים שנגבו באמצעות מס הכנסה מהעובד, שכיר או עצמאי, מעבר למה שהוא היה צריך לשלם. כלומר, על פי החוק ועל פי המשכורת החודשית שלו, הוא היה צריך לשלם סכום מסוים, מסיבה מסוימת המדינה גבתה ממנו יותר. ברגע שהוא הגיש בקשה להחזרי מס, אז התברר שהוא שילם יותר מדי ואז המדינה צריכה להחזיר לו.

ריכזנו לפניכם כמה מצבים בהם ייתכן ותהיו זכאים להחזר מס, כמובן אין מדובר בתחליף לייעוץ מקצועי של יועץ מס ומומלץ להוועץ באיש מקצוע לקבלת המידע המלא.

באילו סיטואציות ניתן לקבל החזרי מס?

כפי שנוכל לראות מיד, קיימים שורה של מקרים בהם מגיעים לעובדים, שכירים ועצמאים החזרי מס מהמדינה. חשוב להיות ערים לכך, על מנת שיהיה ניתן להגיש בקשה בהתאם.

 

שינוי סטטוס

פעמים רבות הסטטוס שלנו משתנה. למשל, אנחנו הופכים להיות הורים, עוברים לגור באזור בו יש הטבות מס או כל דבר אחר. אף על פי כן, מאחר וזה קורה בתוך שנת מס, אז המדינה עדיין גובה מאיתנו את הסכום הישן, היא לא מבצעת חישוב מחדש. בסוף שנה, אנחנו יכולים להגיש בקשה ואז המדינה מכניסה את הנתונים שהשתנו, ובהתאם היא מחזירה לנו את היתרה שמגיעה לנו.

 

תשלום מקדמות גבוהות מהנדרש

עצמאים רבים מקבלים החזרי מס בגלל שמראש הם משלמים מקדמות הרבה יותר גבוהות ממה שהם נדרשו לשלם. יש להם אופציה לשלם בדיוק מה שהם אמורים לשלם, על פי הסכום החודשי שהם מרוויחים. רואי חשבון רבים ממליצים לשלם יותר, מתוך הערכה שהמשכורת יכולה לגדול במהלך השנים. בצורה כזו, במקום להגיע לסוף השנה בחוב, הרי שקיימת אופציה או שהסכום הוא מדויק או שמס הכנסה יידרש לבצע החזר מסוים.

 

העסקה במספר מקומות

עובדים שמועסקים במספר מקומות עבודה, שוכחים לא פעם לבצע תיאום מס ואז מה שקורה שהם משלמים במהלך השנה מס עבור כל משכורת מבלי שזה מותאם לסכום הכולל. כתוצאה מכך, הם משלמים הרבה יותר מס ממה שהם אמורים לשלם. בסוף השנה הם יכולים לבצע תיאום ולקבל החזרים.

 

חופשת לידה

נשים רבות אשר יוצאות לחופשת לידה וחוזרת רק בשנת המס הבאה, לא תמיד מעדכנות שהן זכאיות לנקודת מס, מה שיכול לגרום להן לשלם הרבה יותר ממה שהן אמורות לשלם.

 

פיטורין

עובדים שמפוטרים או מתפטרים מהעבודה, זכאים לעיתים להחזרי מס, מאחר והתשלום שהם שילמו מתבסס על ההנחה שהם יעבדו כל השנה ולא חלק ממנה.