בלוג
ראשי / מהי משכנתא? למי היא מתאימה?

מהי משכנתא? למי היא מתאימה?

כולנו שמענו ומכירים את המילה משכנתא, אך האם באמת אנו מבינים מהי המשמעות העומדת מאחוריה? אם התשובה היא לא, אנו כאן כדי לעשות לכם מעט סדר בדברים ולסייע לכם להבין טוב יותר למה אתם נכנסים.

 

משכנתא זו למעשה הלוואה לרכישת דירה, בית או כל נכס אחר לצורך העניין, כנגד שעבודו לבנק. כיום ישנם סוגים שונים של משכנתאות אשר לכל סוג מאפיינים ספציפיים ותנאים הייחודיים רק לו בלבד. ההבדלים הרבים בין המשכנתאות מאפשרים לכל משפחה לבנות את תמהיל המשכנתא האופטימלי בהתאמה מלאה לצרכיה וליכולותיה הפיננסיות, וכך לבחור המסלול הטוב ביותר עבורה. כיום ניתן לקחת משכנתא בבנקים שונים ומגוונים, לרבות בנקים מסחריים ואף בחברות ביטוח המציעות מסלולי הלוואות.

 

משכנתא – למי זה מתאים?

אנשים רבים נוטים לחשוב כי משכנתא זו הלוואה המתאימה לרכישת נכסים ותו לא, אולם למעשה לא כך הדבר. לרוב אכן לוקחים משכנתא כדי לרכוש נכס נדל"ן אולם בפועל ניתן לקחת משכנתא עבור כל מטרה. למעשה כל לווה אשר זקוק לסכום גדול של כסף, יכול למשכן דירת מגורים, בית פרטי או כל נכס שנמצא בבעלותו כערבות וביטחון ומנגד לקבל את ערכו הכספי מהבנק. עם זאת יש לציין כי לבנקים ישנם השיקולים שלהם ולא תמיד המשכנתא תאושר. על המלווים לעמוד בקריטריונים כאלו ואחרים המוכתבים על ידי הבנק.

 

כיצד לבחור בתמהיל המשכנתא הנכון עבורכם?

כיצד לבחור במסלול הנכון זו שאלת השאלות, חשוב לזכור כי ישנם בנקים רבים המציעים משכנתאות, אך התחרות ביניהם יכולה להוות יתרון. לכן לפני שאתם חותמים על כל מסמך מחייב, הנה שלושה טיפים שיסייעו לכם לבחור את המסלול הטוב ביותר:

  • בניית תמהיל משכנתא אופטימלי – מדובר בשלב החשוב ביותר. תמהיל המשכנתא מורכב מסכום ההלוואה, גובה הריבית, מסלול ההלוואה והשנים בהן תשלמו החזרים. כמובן שאין לכך נוסחת קסם אולם עליכם להיות מאוד מחושבים ולהסתכל על הן על הווה והן על העתיד.
  • התאמת המשכנתא ליכולותיכם בהווה ובעתיד – המסלול הנכון צריך להתייחס ליכולות הפיננסיות שלכם היום ובד בבד, לקחת בחשבון משתנים עתידיים. כך למשל עליה לכלול סוגיות כמו האפשרות להקפיא אותה במקרה של פיטורין, היכולת להפחית מההחזר החודשי במקרה של קבלת סכום כסף גדול בעתיד וכן הלאה.
  • בצעו סקר שוק – כמובן שאל לכם לקפוץ על ההצעה הראשונה שתקבלו. כדי לבחור את המסלול הנכון ביותר עבורכם, עליכם לבצע סקר שוק ולהשוות בין משכנתאות בארבעה בנקים לפחות. כמו כן אם תוכלו להיוועץ ביועץ משכנתאות, מה טוב, הוא יסייע לכם להגיע לבחירות כמה שיותר נכונות.