בלוג
ראשי / למה בכלל לבטח את הדירה?

למה בכלל לבטח את הדירה?

רכישת דירה זו השקעה לטווח ארוך והיא נחשבת לאחת ההשקעות הגדולות, אם לא הגדולה ביותר, שתבצעו במהלך ימי חייכם. וכאשר סכומי כסף גדולים עומדים על הכף, החיפוש אחר ביטחון ושקט נפשי מסתכם במציאת ביטוח. אז אם שאלתם את עצמכם מדוע כדאי ורצוי לבטח את הדירה החדשה, הנה כמה מהסיבות העיקריות לכך.

 

ביטוח מבנה

החיים רצופים בהפתעות ועל אף שאיננו יכולים לחזות אותן, אנו כן יכולים להיות מוכנים אליהן, עד כמה שניתן לכל הפחות. אחת הדרכים לעשות כן היא על ידי רכישת פוליסת ביטוח המגנה הן עליכם והן על הדירה שלכם. כאן ביטוח מבנה נכנס לתמונה והוא מתייחס לכל האירועים והסיכונים הבלתי צפויים, על פי בחירתכם כמובן: אסונות טבע, פיגוע, שריפות, הצפות וכן הלאה. יש לציין כי ביטוח מבנה מכסה נזקים למבנה עצמו כמו למשל לתקרה או לקירות, וכן לחלקים הצמודים לו, כמו למשל למחסן, למרפסת, לארונות חשמל ועוד. כמו כן הוא מתייחס גם לסוגיות נוספות כמו למשל הוצאות עקיפות שנגרמו כתוצאה מהנזק למבנה, לרבות שיקום המבנה, פינוי הריסות, החזר שכר דירה, תשלום ליועצים ועוד.

 

ביטחון מתחיל בבחירת הביטוח הנכון

החיים לא פעם יפגישו אותנו עם סיכונים בלתי צפויים. ישנם אנשים שיעדיפו להשאיר את הדברים לידי המזל, וישנם שיגידו כי מזל הוא שם נרדף להיעדר תכנון, מכיוון שאילו הייתה חשיבה קדימה וראיה ראלית שלוקחת בחשבון מצבים שונים, לא היה צורך במזל. אם ניקח זאת לעולם הביטוח, הרי שביטוח דירה מספק לכם מעין ערבות. נכון, הוא אולי אינו יכול למנוע אסונות או אירועים בלתי צפויים אך הוא כן יספק את הכיסוי הנדרש במידה ואירועים כאלו קורים. כך גם אם חלילה יגרם נזק למבנה תוכלו להיות שקטים ולדעת שתקבלו פיצוי כספי לצד מעטפת שלמה של שירותים להם אתם זכאים במסגרת הביטוח. במילים פשוטות: ביטוח למעשה מאפשר לכם להתמודד עם המצב, ואף להיחלץ ממנו, בצורה הטובה ביותר שאפשר.

 

חשוב לדעת!

כדי לבחור את הביטוח הטוב ביותר לדירה שלכם, ובכך לזכות לביטחון גדול יותר, עליכם לבחון היטב את סוגי הביטוחים הקיימים. כמו כן רצוי וכדאי שתבחרו פוליסת ביטוח התואמת את הסיכונים האפשריים לדירה ולמבנה באופן ספציפי. מתגוררים ליד הים? וודאו כי הביטוח כולל סעיף על שיטפונות או הצפות. מתגוררים ליד חורש טבעי? בדקו שהביטוח כולל סעיף הנוגע לשריפות וכן הלאה. כמו כן עליכם לבדוק שהביטוח תואם לאופיו של הנכס ולא רק למיקומו ועל כן עושה הבחנה בין בית פרטי לבין דירה.