בלוג
ראשי / יתרונות וחסרונות של משכנתא צמודה למדד

יתרונות וחסרונות של משכנתא צמודה למדד

שוק הדיור של היום מעמיד בפני קונים פוטנציאליים אתגרים רבים, אחד המשמעותיים בהם הוא בחירת מסלול המשכנתא. מבין כל המסלולים שקיימים, מה המשמעות של מסלול משכנתא הצמודה למדד? רגע לפני שחותמים, כל היתרונות והחסרונות שכדאי לדעת.

לקיחת משכנתא זו אחת ההחלטות החשובות ביותר אותן תבצעו במהלך חייכם, עם זאת הבנקים מציעים מסלולים רבים, מה שעשוי להיות מעט מבלבל, ללא הידע הנכון. אחד מהמסלולים הפופולריים ביותר הוא משכנתא הצמודה למדד. מהם היתרונות של מסלול זה, ולא פחות חשוב: מה החסרונות?

 

מהי משכנתא צמודה למדד?

משכנתא צמודה למדד המחירים לצרכן זהו מסלול שנחשב בעבר למאוד פופולרי, למעשה רוב האנשים נטו לבחור בו. הסיבה לכך טמונה ביתרונו המשמעותי והוא העובדה שהריבית נשארת קבועה לכל אורך תקופת המשכנתא ולכן ההחזר יציב, מוצמד למדד ולא נתון לשינויים. אולם מנגד, למסלול זה קיימים גם חסרונות אליהם רצוי וכדאי להיות מודעים.

 

מה החסרונות?

על פי רוב, המסלול של משכנתא צמודה למדד נחשב לבטוח ולסולידי מכולם, שכן הריבית נותרת קבועה וההחזר החודשי מוצמד למדד. יחד עם זאת למסלול זה ישנם גם חסרונות, את העיקרי בהם אנו עשויים לגלות רק לאחר שהשנים עוברות והוא: תשלום גבוה יותר מגובה המשכנתא המקורית. הסיבה לכך היא שמדי חודש ההצמדה למדד מצטברת על יתרת הקרן הבלתי מסולקת, וכאשר מדובר בפרישת תשלומים העולה על 20 שנים, הדבר עשוי להוביל לחוב לבנק הגבוה יותר מסכום המשכנתא המקורי ולחוסר גמישות בפירעון מוקדם.

 

שימו לב: ישנם משתנים רבים אותם כדאי לשקול בעת בחירת משכנתא

כאמור ישנם מסלולים שונים של משכנתאות ולכן חשוב לבחון לעומק את הסוגים השונים, על ההבדלים ביניהם ועל היתרונות והחסרונות. כדי לעשות זאת יש לערוך סקר שוק, להשוות בין סוגי המשכנתאות ולבחון היטב את כל המסלולים הקיימים. לעיתים כדאי אפילו לפנות לייעוץ מקדים או אף לקורס על מנת להבין טוב יותר את העולם אליו נכנסים, וכדי לבצע בחירות אופטימליות עליהן לא תצטערו בחלוף השנים. כמו כן קחו בחשבון שמשכנתא אינה מסתכמת בריבית נטו ועליכם לבחון גם סוגיות נוספות ולא פחות חשובות רגע לפני שמחליטים סופית.

לסיכום: בחירת מסלול משכנתא זו החלטה חשובה ולכן יש לבחון את כל האפשרויות הקיימות בצורה שקולה, מחושבת וממוקדת. זאת כדי להגיע לבחירה הנכונה והמשתלמת ביותר, בתזמון הטוב ביותר ותוך התאמה ליכולות הכלכליות שלכם.